Michelin lansează noua anvelopă de iarnă Alpin5

MICHELIN ALPIN 5Bine cunoscuta companie de anvelope Michelin şi-a mărit portofoliul prin lansarea pe piaţă a unui nou model de anvelope de iarnă, Michelin Alpin5. Acest model a fost prezentat pentru prima dată la începutul anului la un eveniment din Austria şi este rezultatul unei cercetări amănunţite a modului cum sunt utlizate anvelopele de iarnă.

Faţă de predecesoarea sa (Alpin A4), noua anvelopă prezintă o creştere cu 12% a profilului benzii de rulare, o creştere de 16% a canelurilor căii de rulare şi o creştere de 17% a golurilor care ajută la dispersia apei. Deşi anvelopa dovedeşte o performanţă îmbunătăţită pe zăpadă şi gheaţă, Michelin s-a concentrat pe manevrabilitatea excelentă pe uscat în timpul iernii. Statisticile arată că numai 7% din accidentele petrecute în timpul iernii au loc pe durmuri înzăpezite, în timp ce celelalte 93% de accidente au loc pe drumuri uscate sau ude. Michelin a investit peste 620 milioane € în Cercetare şi Dezvoltare şi a obţinut suportul experţilor în meteorologie şi accidente pentru a elucida de ce au loc aceste accidente şi de ce Alpin5 este anvelopa ideală pentru toate naţiunile europene cu drumuri negre pe timp de iarnă.

Anvelopa Michelin Alpin5 combină două elemente cheie legate de modelul direcţional al căii de rulare şi de compoziţia cauciucului din care este fabricată anvelopa. Datorită acestor elemente, Alpin5 dovedeşte o rezistenţă mai mare la acvaplanare şi o mai bună aderenţă pe zăpadă faţă de predecesoarea sa, Alpin A4.

Canelurile căii de rulare sunt mai numeroase, ceea ce oferă aderenţă şi tracţiune sporite. Datorită numărului crescut şi a repozitionarii canelurilor anvelopa iniţiază un mechanism de auto-blocare, denumit StabiliGrip, care oferă stabilitate sporită.

Compoziţia cauciucului, folosit ca standard în anvelopele pentru sezonul rece, conţine cantităţi mari de siliciu şi, în plus, elastomeri funcţionali. Aceşti elastomeri imbunatatesc uniformitatea siliciului în compusul de cauciuc. Această nouă metodă de fabricare a anvelopelor este denumită Innovative Tread Compound Technology, iar Michelin explică că aceasta permite anvelopei să ofere aderenţă crescută pe zăpadă şi ploaie, dar şi eficienţă energetică.

Noua anvelopă va fi fabricată în 27 de dimensiuni (de la 195/65 R15 la 225/55 R17) şi va fi disponibilă chiar din toamna acestui an.

Sursa: www.michelin.ro

Cum sa calculezi timpul necesar calatoriei pe ploaie sau zapada

Zapada si viscolul au pus stapanire pe Romania de cateva zile si in ciuda eforturilor autoritatilor, multe drumuri sunt impracticabile din cauza nametilor. In aceasta perioada este indicat sa nu iesiti din casa si sa stati, pe cat posibil, adapostiti din calea intemperiilor.
Cu toate acestea, stim cu totii ca sunt anumite drumuri pe care nu le putem evita chiar si in aceste conditii. V-am amintit intr-o postare anterioara (Sfaturi pentru siguranta rutiera pe timp de iarna) care sunt lucrurile esentiale de care trebuie sa tineti cont atunci cand plecati la drum pe zapada, printre care si faptul ca trebuie sa mariti marja de timp pentru a ajunge la destinatie. Ei bine, cercetatorii londonezi au scos la iveala cateva masuratori care ne ajuta sa calculam timpul necesar deplasarii pe vreme mai putin favorabila.
Astfel, folosind o serie de camere capabile sa surprinda placutele de inmatriculare, plasate in diferite zone ale Londrei, o echipa de ingineri a calculat cu o precizie incredibila cum afecteaza vremea timpul necesar deplasarii pe strazile Londrei. Iata ce au descoperit:

crestere timp calatorie

Asadar, daca vedeti zapada cand va uitati pe geam dimineata, ar fi bine sa adaugati 10% la timpul necesar navetei pana la locul de munca. Cercetatorii au studiat si efectul temperaturilor, dar nu au gasit nici o legatura intre acestea si timpul necesar pentru a ajunge la destinatie.
Astfel de studii au fost facute si in alte orase de-a lungul timpului, majoritatea oferind concluzia ca timpul necesar calatoriei creste cu cat vremea devine mai urata.

Ramane de vazut daca se incumeta cineva sa faca astfel de studii si in Romania si, mai ales, ce rezultate vor avea.

Cea mai noua inovatie de la Michelin – Premier A/S

Michelin Premier A/S

Michelin Premier A/S

Michelin a prezentat la Salonul Auto de la Detroit cea mai noua inovatie in domeniul anvelopelor. Este vorba de anvelope Michelin Premier A/S, o anvelopa pe care producatorul o garanteaza 100.000 de kilometri.

Structura Michelin Premier A/S

Structura Michelin Premier A/S

Inovatia care face posibila aceasta performanta este tehnologia EverGrip cu proprietati regenerative, care ii permite anvelopei sa-si mareasca aderenta in timp, proportional cu gradul de uzura. Astfel, cu cat este rulata mai mult anvelopa Michelin Premier A/S, aderenta si tractiunea se maresc. Pentru un asemenea rezultat uluitor, reteta utilizata contine cantitati mari de siliciu pentru performante la franare si ulei din floarea soarelui, pentru aderenta excelenta pe carosabil umed la temperaturi scazute. Santurile circumferentiale, ce au rolul de dispersa apa dintre anvelopa si carosabil, sunt construite cu o forma speciala si se largesc pe masura ce pneul se uzeaza; acelasi lucru se intampla si cu cele 150 de caneluri, plasate de-a lungul umarului, care nu se vad cand anvelopa este noua, dar apar apoi treptat.

Michelin Premier A/S cu EverGrip este cea mai recenta inovatie din lista lunga de descoperiri introduse de Michelin in industria anvelopelor.
In 1992, Michelin a fost primul producator care a utilizat siliciu pe scara larga, pentru eficientizarea consumului de carburant si cresterea nivelui de aderenta.

Sursa: www.michelin.com