Cautare anvelope




Ce este acvaplanarea?
Acvaplanarea este efectul aparut atunci cand anvelopa aluneca pe o suprafata umeda, prin pierderea contactului între pneu şi suprafaţa carosabilă datorită deplasarii autovehiculului pe un strat gros de apa (> 0.5 mm).

Ce este anvelopa?
Anvelopa este un corp toroidal din cauciuc elasto-amortizor cu structura complexa intalnita la diverse vehicule si autovehicule; anvelopa are ca rol pastrarea contactului cu carosabilul la un nivel de aderenta si frecare optim deplasarii autovehiculului in conditii de siguranta,preia sarcina si amortizeaza o parte din neregularitatile drumului, dezvolta forte laterale pentru efectuarea virajelor. Anvelopa se monteaza pe janta impreuna formeaza roata care are rolul de a sprijini autovehiculul si de a transmite catre sol, pe directie longitudinala, fortele necesare propulsarii si franarii. Ca si structura mecanica, anvelopa este formata dintr-o carcasa flexibila legata de calcaiul talonului realizat dintr-o insertie metalica si cauciuc, acesta avand rolul de a fixa anvelopa pe janta. Presiunea aerului cu care este umflata anvelopa rigidizeaza in asa fel structura incat orice forta exterioara care cauzeaza o deformatie in carcasa are ca efect o forta rezultanta care determina comportamentul rutier al anvelopei. Comportamentul anvelopei nu depinde doar de conditiile in care aceasta se utilizeaza ci si de tipul constructiei. Din punct de vedere constructiv exista doua tipuri de anvelope - radiale si diagonale. Anvelopa radiala este standard pentru majoritatea autivehiculelor actuale. In functie de anotimpul caruia ii sunt dedicate, anvelopele pot fi: anvelope de vara, anvelope de iarna si anvelope all season .

Ce inseamna anvelopa asimetrica?
Anvelopa asimetrica are un model asimetric al suprafeţei de alunecare (vezi mai jos). Este foarte important ca anvelopele cu model asimetric sa fie montate corect (partea exterioara a anvelopei pe partea exterioara a jantei). Partea exterioara poartă inscripţia : "OUTSIDE "
Nota: Daca considerati ca anvelopa este asimetrica, dar aceasta nu este inscriptionata cu "OUTSIDE" sau "INSIDE", atunci aceasta nu este asimetrica.

Ce este anvelopa pneumatica?
Anvelopa pneumatica este un invelis tare construit pentru montarea pe janta autovehiculului, umplut cu aer sub presiune.

Ce este o anvelopa radiala?
Anvelopa radiala este acea anvelopa a carei metoda de construire consta in intarirea cablurilor, distribuite radial relativ la centrul anvelopei (la 90 de grade fata de directia de mers).

Ce inseamna anvelopa ranforsata?
Anvelopa ranforsata este special construita pentru a sustine sarcini mai grele şi o presiune mai mare a aerului, in comparatie cu anvelopele uzuale. Aceste anvelope sunt de regula marcate cu litera "C" pe partea laterala, inscriptionată dupa marimea anvelopei, de exemplu: 195/75 R16 C.

Ce este o anvelopa RFT (Run Flat Tyre)?
Anvelopa RFT este conceputa pentru a rezista la efectele dezumflarii atunci cand este taiata, permitand astfel vehiculului sa ruleze in continuare cu viteza redusa (pana la 90km/h) si pe distanta limitata (160 km sau 200 km, in functie de tipul anvelopei).

Ce este o anvelopa simetrica?
Anvelopa simetrica are ambele jumatati ale caii de rulare cu acelaşi model.

Ce este anvelopa tubeless?
Anvelopa tubeless este o anvelopa cu strat intern de cauciuc, care previne dispersia aerului din interior. In cazul anvelopei tubeless nu se necesita tub interior (camera).

Ce inseamna anvelopa unidirectionala?
Anvelopa unidirectionala are un singur sens de rotatie. Acest tip de anvelope reduce rezistenţa la rotatie, ajutand la accelerarea in linie dreapta. Anvelopele unidirectionale ofera si o distanta mai scurta la franare. Anvelopele simetrice unidirectionale pot fi plasate pe ambele parti ale vehiculului, de aceea inscriptiile de pe laterala anvelopei vor include intotdeauna un sens de rotatie. Trebuie sa va asigurati ca anvelopele se rotesc in directia corecta pentru a evita accidentele. Anvelopele asimetrice unidirectionale sunt fabricate special pentru o anumita laterala a vehiculului. Inscriptiile de pe peretii laterali vor indica laterala care trebuie plasata in afara (prin inscriptia "OUTSIDE") si care este sensul corect de rotatie.

Ce este cablul anvelopei?
Cablul este un strat de material textil imbracat în cauciuc, format din fire dure la baza si fire mai subtiri dispuse in incarcatura de cauciuc, oferind flexibilitate, dar si duritate anvelopei. Cablul este produs din bumbac, vascoza sau nailon. In prezent, sunt folosite mai frecvent cabluri formate din sarmă de otel subtire de 0.15 mm. Exista si alt tip de materiale, mai costisitoare ( de exemplu Kevlar), care nu pot fi folosite pe scara larga din pricina costurilor ridicate.

Ce este carcasa anvelopei?
Carcasa este partea anvelopei care sustine cea mai mare parte din greutatea autovehiculului; confera duritate anvelopei, mentinand presiunea interna si transmitand sarcinile fortelor exterioare, aplicate de drum asupra rotii. Carcasa este formata din unul sau mai multe straturi suprapuse de cabluri cauciucate. In functie de structura carcasei, dimensiunile acesteia, sarcina si de presiunea interna pe care o suporta, numarul de straturi din componenta carcasei poate varia de la 1(pentru autovehicule uşoare) la 16 şi chiar mai mult (pentru camioane, masini agricole etc.)

Ce inseamna dezechilibru/defect de echilibrare?
Dezechilibrul este acea vibratie anormala a vehiculului. De regula, astfel de vibratii apar datorita neechilibrarii rotilor, dar şi datorita altor motive, precum:

  • Jante nepotrivite tipului de vehicul;
  • Perturbatie in geometria de miscare a rotii;
  • Defect partial al partilor automobilului care asigura turatia rotii;
  • Instalarea improprie a rotii;
  • Montarea improprie a anvelopei pe janta;
  • Ruptura anvelopei.
  • Datorita nespalarii corespunzătoare a jantei in timpul spalarii vehiculului.

Ce este discul rotii?
Discul rotii este acea parte a rotii care conecteaza janta şi butucul rotii.

Ce inseamna echilibrare?
Echilibrarea este o operatie necesara la montarea unei anvelope pe janta pentru a elimina dezechilibrul si vibratia volanului. Rotile echilibrate distribuie, prin rotatie, o presiune egala asupra jantei si a anvelopei.

Echilibrare de retus?
Echilibrarea de retus este echilibrarea rotii fara indepartarea acesteia de pe autovehicul. In cazul echilibrarii de retus, exista posibilitatea unor mici erori de balans datorita partilor autovehiculului care transmit turatia rotii.

Ce inseamna elastomer?
Elastomerul este un polimer sintetic cu proprietati plastice si elastice asemanatoare cu cele ale cauciucului natural.

Ce inseamna eticheta anvelopa?(pe vehicul).
Este acea hartie sau eticheta metalica atasata pe vehicul (pe stalpul vertical, pe capacul rezervorului de combustibil sau pe usa torpedoului) care arata marimea recomandata a anvelopei si presiunea interna pentru acel tip de vehicul.

Ce este un hotel de anvelope?
Hotelul de anvelope este un spatiu special amenajat pentru depozitarea anvelopelor sau rotilor in extrasezon. Spatiul trebuie sa in interior, bine aerisit si ferit de razele soarelui. Cel mai recomandat este ca anvelopele sa fie depozitate pe rafturi. In hotelul de anvelope se pot depozita roti (anvelope montate pe jante) sau anvelope. In momentul depozitarii se intocmeste un contract depozitare in care sunt trecute datele depozitarului si ale deponentului : nume, numar si marca autovehicul, marca si tipul jantelor daca este cazul, marca, profil, DOT si adancime profil anvelope, durata depozitarii. Hotelul de anvelope ar trebui sa aiba incheiata o polita de asigurare valabila care sa acopere daunele care pot aparea in urma unui accident nedorit.

Ce este janta?
Janta este partea rotii pe care se monteaza anvelopa.

Ce inseamna lamela?
Lamelele sunt acele taieturi in zigzag in suprafaţa de alunecare a anvelopei; Imbunatatesc aderenta pe suprafetele ude, inzapezite sau inghetate.

Ce inseamna model asimetric al suprafetei de alunecare?
Design-ul partii interioare difera de design-ul partii exterioare al suprafetei anvelopei. De regula, partea exterioara a anvelopei este compusa din blocuri mai mari si mai rigide pentru a creste stabilitatea autovehiculului cand este supus la virare, manevrare sau alte forte exterioare. Partea interioara este formata din blocuri de dimensiuni mai reduse pentru dispersia apei. Este foarte important ca anvelopele cu model asimetric să fie montate corect (partea exterioara a anvelopei pe partea exterioara a jantei). Partea exterioara poartă inscriptia: "OUTSIDE "

Ce este pata de contact (amprenta)?
Pata de contact sau amprenta este zona de pe calea de rulare a anvelopei care intra in contact cu suprafata carosabila.

Ce inseamna perete lateral (flanc)?
Peretele lateral sau flancul este partea anvelopei localizata intre umarul anvelopei si talon. Este formata dintr-un strat subtire de cauciuc flexibil, aflat in continuarea suprafetei de alunecare pe laterala carcasei, servind ca protectie impotriva defectiunilor de ordin mecanic. Peretii laterali sunt inscriptionati cu denumirea si caracteristicile anvelopei.

Ce inseamna presiune cu nitrogen (azot)?
Presiunea cu azot este o alternativa la presiunea cu oxigen a anvelopelor. Presiunea cu nitrogen prezinta urmatoarele beneficii: reduce temperatura anvelopei in timpul rularii; imbunatateste confortul in timpul deplasarii; prelungeşte viata anvelopei; mentine presiunea din interiorul anvelopei constanta; rata de pierdere a presiunii este mult mai mica; nu reactioneaza cu compusii folositi la fabricarea anvelopei si jantei.

Ce este rezistenta la rotatie?
Rezistenta la rotatie este forţa produsa de anvelope, care se opune miscarii autovehiculului (sau forta necesara autovehiculului pentru a se mentine in miscare la o anumită viteza). Anvelopele cu o rezistenta mica la rotatie permit economisirea combustibilului.

Ce este roata?
Roata este partea rotativa a vehiculului care permite tractiunea şi care accept sarcina greutatii vehiculului. Roata este localizata intre anvelopa si butuc. De regula, roata este formata din doua parti: jantă si disc.

Ce inseamna roata dubla?
Roata dubla consta in doua roti simple montate pe un singur butuc.

Ce inseamna roata simpla?
Roata simpla este o roata montata pe butuc, purtand o singura anvelopa.

Ce inseamna strat amortizor?
Stratul amortizor este parte a anvelopei constand in straturi de cabluri, localizata intre carcasa si suprafata de alunecare a anvelopei. Imbunatateste conexiunea intre carcasa si suprafata de alunecare, previne separarea pliurilor anvelopei datorata fortelor centrifuge, micsoreaza socul unui impact si creste rezistenta carcasei impotriva defectiunilor de ordin mecanic. Stratul amortizor determina in majoritatea cazurilor duritatea anvelopelor.

Ce este suprafata de alunecare?
Suprafata de alunecare este un strat masiv de cauciuc cu sarcina mare care intra in contact cu suprafata carosabila in timpul deplasarii autovehiculului. Suprafata sa externa are un model in relief sub forma unor creste si a unor santuri. Suprafata de alunecare protejeaza carcasa impotriva defectiunilor de ordin mecanic, confera proprietati de rezistenta la uzura, imbunatateste capacitatea de aderenta la carosabil si reduce vibratia si zgomotele. Modelul in relief determina adecvabilitatea anvelopei pentru diferite conditii de drum. Anvelopele sunt impartite in patru mari categorii in functie de modelul suprafetei de alunecare: pentru vara, all-season, pentru iarna si pentru teren accidentat.

Ce inseamna talon?
Talonul este partea anvelopei conceputa pentru fixarea acesteia pe janta (pentru anvelopele tubeless). Baza talonului este formata dintr-un inel de otel cauciucat. Talonul consta intr-o carcasa din snur cauciucat, deasupra unui inel metalic, invelit in cauciuc. Inelul de otel ii confera forta si rigiditatea necesara, in timp ce cauciucul ii asigura integritate si o tranzitie fina intre inelul dur si peretele interior al anvelopei. Partea exterioara a talonului este dintr-un material striat care il protejeaza impotriva deteriorarii in timpul montarii si demontarii anvelopei.

Ce inseamna umar anvelopa?
Umarul anvelopei este parte a anvelopei localizata intre suprafata de alunecare si peretele lateral. Mareste fermitatea anvelopei, sustine o parte din sarcinile transmise de la suprafata de alunecare si imbunatateste interconexiunea dintre suprafata de alunecare si carcasa.

Ce inseamna indice de viteza si indice de sarcina?
Toate cauciucurile au un indice de viteza si un indice de sarcina. Indicele de sarcina este indicat sub forma unei litere care indica viteza maxima pentru care este recomandat cauciucul; indicele de sarcina sau de greutate reprezinta sarcina maxima in kilograme pe care o anvelopa o poate transporta la viteza maxima indicata de indicele de viteza. In tabelele de mai jos puteti vedea ce inseamna fiecare cod.

                         
  Indice de viteza Viteza maxima admisa   Indice de sarcina Sarcina in kg pe anvelopa Indice de sarcina Sarcina in kg pe anvelopa Indice de sarcina Sarcina in kg pe anvelopa Indice de sarcina Sarcina in kg pe anvelopa  
  J 100 km/h   60 250 77 412 94 670 111 1090  
  K 110 km/h   61 257 78 425 95 690 112 1120  
  L 120 km/h   62 265 79 437 96 710 113 1150  
  M 130 km/h   63 272 80 450 97 730 114 1180  
  N 140 km/h   64 280 81 462 98 750 115 1215  
  P 150 km/h   65 290 82 475 99 775 116 1250  
  Q 160 km/h   66 300 83 487 100 800 117 1285  
  R 170 km/h   67 307 84 500 101 825 118 1320  
  S 180 km/h   68 315 85 515 102 850 119 1360  
  T 190 km/h   69 325 86 530 103 875 120 1400  
  H 210 km/h   70 335 87 545 104 900 121 1450  
  V 240 km/h   71 345 88 560 105 925 122 1500  
  W 270 km/h   72 355 89 580 106 950 123 1550  
  Y 300 km/h   73 365 90 600 107 975 124 1600  
  VR >210 km/h   74 375 91 615 108 1000 125 1650  
  ZR >240 km/h   75 387 92 630 109 1030 126 1700  
        76 400 93 650 110 1060      
                         

 

mergi sus...
Anvelope Bf Goodrich
Anvelope Bridgestone
Anvelope Continental
Anvelope Dunlop
Anvelope Goodyear
Anvelope Hankook
Anvelope Michelin
Anvelope Nokian
Anvelope Pirelli
Copyright 2016 © AndoService SRL